torsdag 10 februari 2011

TÄVLING: Vinn en kopia av Fallen Ängel

B.Wahlströms bidrar med fem exemplar av Fallen Ängel, den första boken på svenska , som vi ska få lotta ut här på bloggen! :)

Det ni behöver göra för att vara med i tävlingen är att;
- Svara på följande fråga i kommentarerna: Varför började Rixon kalla Patch för just Patch?
- I kommentaren ska ni också skriva vilken karaktär som är er favorit och varför.
- Gilla oss på Facebook. Länk här!


För att få lite extra poäng får ni gärna blogga om tävligen :) Gör ni det, så lämna länk i kommentaren!

Vi håller på tills på söndagen den 13e februari.

Det ska bli jätte kul att äntligen få ha en tävling... hoppas ni tycker det är lika kul!
Lycka till! :)

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

8 kommentarer:

Amanda Berglund sa...

Rixon började kalla honom det för att tidigare var Patch alltid med i så många slagsmål att Rixon var tvungen att lappa ihop honom. Patch = Patchwork = Lapptäcke.

Jag måste ju tyvärr vara lite som alla andra och säga att Patch är min favoritkaraktär. Han är så mystisk och cool. Han är typ min drömkille eller något. Oooh så mumsigt! Mystiska killar är alltid intressanta killar!;)

http://vardetamanda.blogg.se/2011/february/tavling.html

Där har ni en länk till att jag har skrivit om tävlingen på min blogg! Jag har till och med länkat Beccas twitter!;)

Min mail: manda_panda1994@hotmail.com

/Amanda Berglund:)

Joel Randeblad sa...

1. Rixon började kalla Patch för Patch för att han var förut med i många slagsmål. Han blev väldigt sårig och Rixon var tvungen att "lappa" ihop honom. Patch är en förkortning för "Patchwork" som betyder lapptäcke.

2. Blythe (Nora's Mamma) är min favoritkaraktär för att hon bryr sig så otroligt mycket om Nora. Hon går verkligen igenom mycket för att hon ska ha det bra och inte bli sårad. Hon tar otroligt bra hand om Nora efter faderns död och offrar mycket tid och arbete för att familjen ska få bo kvar i huset de alltid bott i.

Jag beundrar hennes otroliga omtänksamhet och godhet. Dessa faktorer gör henne till min favoritkaraktär

Radde sa...

jag kommer inte ihåg. Men det var typ nått med brottning att göra, tror jag. Det var länge sen jag läste det så jag kommer inte ihåg :D

helena sa...

hej!
jag är väldigt gärna med och tävlar :D
jag kan tyvärr inte svaret på den första frågan, då jag inte har läst böckerna. Eller jag har läst "prova-på-läsningen" hos cdon.com och jag måste verkligen läsa resten! Jag vill verkligen läsa de böckerna! De verkar så sjukt bra!!!

svaret på andra frågan måste vara Patch! Jag har en perfekt bild av honom redan och det enda jag kan säga är: Oh, My God.

gillar er på fb (Helena Eklund)

har länkat: http://hellavixx.devote.se/blogs/8080791/fallen-aengel.htm

kram Helena :)
hella.eklund@hotmail.com

Marie Holmgren sa...

Rixon kallar honom Patch för att han alltid behöver bli omplåstrad(patched up) efter slagsmål.

Min favorit-karaktär är faktiskt Patch. Han är mystisk och väldigt rolig. På sättet han hela tiden irriterar Nora är ibland så pinsamt att man vill lägga ner boken men samtidigt är det så kul att han alltid träffar rätt, han vet hennes svaga sidor.

Isabell Ohtonen sa...

Varför Patch började kallas Patch: Patch var med i många slagsmål och vann dem inte alltid, oftast aldrig. Så Rixon fick lappa ihop honom mycket och därav namnet "Patch", som betyder typ lapp, lappa ihop, eller laga.

Min favvokaraktär är nog Vee. Hon är kurvig och stolt över det, hon har självförtroende och ställer alltid upp för sin bästa vän.

Nilufar sa...

Hej!
Jag skulle vilja vinna boken eftersom jag inte har hunnit köpa den än och det skulle vara så skönt att få kunna läsa den när jag vill!
min mejl är nillan_me@hotmail.com

Kram.

Unknown sa...

hoppas inte det e försent för att lägga in en kommentar för att få boken...

Patch fick sitt smeknamn efter patchwork. han höll på med irländsk boxning utan handskar. han var inte så bra på det men han vägrade sluta trotts att hans vän rixon uppmanade honom till det. rixon fick fixa till honom efter matcher han haft och det drojde inte länge förren alla kallade honom för patch.

jag har lånat boken i stans bibliotek 3 ggr, för att jag inte kan sluta läsa den. jag lovar att det e mitt fel att vissa av sidorna ramlar ut, jag kanske skall börja slita på en egen bok?? hehe

ni ville veta vilken karaktär vi gillar bäst. Jag kan bara säga Vee Sky! jag ser mig själv i hennes utåtriktade sätt och när hon beskrevs i boken som typisk skandinavisk och ngra kilo för kurvig ville skrika! har aldrig hört ngn blivit så nära beskrivd mitt eget utseende.. hehe, sedan hennes pojktokiga och nonchalanta sätt att se på skolan e oxå rätt likt, men det är inget jag är stålt över... kanske lite :P

lovelove på er och tack för en jätte bra blogg!

www.modemilow.blogg.se