söndag 8 augusti 2010

Veckans boktips - Evernight av Claudia Gray.

Jag vet att det är egentligen Bellas tur att göra veckans boktips idag, men eftersom att jag missade min förra veckan, så kör jag nu!

Den här veckan har jag tänkt tipsa om Evernight av Claudia Gray.



Bianca has just left the small town where she's spent her whole life. She's a
new student at Evernight Academy, a creepily Gothic boarding school where her
classmates are somehow too perfect: smart, sleek and almost predatory. Bianca
knows she doesn't fit in.

Then she meets Lucas, another loner, who seems fiercely determined not to be the "Evernight type." There's a connection between Bianca and Lucas that can't be denied. She would risk anything to be with him—but dark secrets are fated to tear them apart... and to make Bianca question everything she's ever believed to be true.



Först trodde jag att det skulle vara någon dålig bok med tusen olika klicheer och som slutade på ett sätt att man ville spy typ. Men jag blev glatt överraskad kan jag ju säga! Evernight är allt annat än vad man har trott. Man sitter där , när det är typ fyra eller fem kapitel kvar, och tänker ''Ja! Nu är allt toppen och den kommer sluta precis som man vill! Men då helt plötsligt händer det en massa och man blir helt tokig. Och sen tror man det är bra igen och då det är typ 5 sidor kvar så ändras allt igen.

Jag läste ut Evernight och Stargazer ,den andra boken i serien, under veckan och jag är redan halvvägs genom den tredje boken Hourglass. Den andra är min favorit än så länge. Afterlife, den fjärde och sista boken i serien, kommer ut Mars 2011! Inte så där farligt långt kvar, eller?

Efter Evernight serien ska Claudia publicera en bok som heter Spellcaster och kommer vara en serie som består av 3 böcker i serien. Så även om Afterlife är sista boken i Evernight series, så tvivlar jag på att det är det sista vi sett av Claudia! ;)

Ni som gillar vampyrer och kärlek och en jäkla massa spänning så är EVERNIGHT SERIES ett måste för er att läsa.

Inga kommentarer: